INTEGRACJA FUNKCJI WYKONAWCZYCH – KURS ONLINE
OPIS
Podczas szkolenia uczestnicy poznają Program Stymulowania Rozwoju Funkcji Wykonawczych – nowatorską koncepcję pracy z dzieckiem wykorzystującą nowoczesne narzędzie edukacyjno-terapeutyczne (podłogę multimedialną). Szkolenie odbywa się głównie w formie warsztatów. W części teoretycznej omawiane są podstawy naukowe metody Integracji Funkcji Wykonawczych. W części praktycznej uczestnicy uczą się, jak prowadzić zajęcia edukacyjno-terapeutyczne zgodnie z założeniami programu, poznają pomoce dydaktyczne oraz narzędzia do diagnozy i monitorowania przebiegu terapii.
Cel: przygotowanie specjalistów do prowadzenia treningów funkcji wykonawczych.
Uczestnicy otrzymują certyfikat z zakresu terapii Integracji Funkcji Wykonawczych.
Kurs uprawnia do prowadzenia terapii funkcji wykonawczych z wykorzystaniem interaktywnego Programu Stymulowania Rozwoju Funkcji Wykonawczych.
Ważne informacje:
- kurs online
- uczestnicy otrzymają certyfikaty i zaświadczenia zgodne z 2019 r. w sprawie Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 19 marca 2019 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych
PLAN KURSU
I DZIEŃ – 8 GODZ. (GODZ. 9.00 – 16.00)
Interdyscyplinarna natura funkcji wykonawczych dr n. med. A. Pietraszkiewicz
- Mózgowa organizacja funkcji wykonawczych
- Czynniki warunkujące prawidłowy rozwój psychoruchowy dziecka a kontrolująca funkcja uwagi.
Wprowadzenie do treningu Funkcji Wykonawczych – zagadnienia teoretyczne: B. Wacławowicz
- Koncepcje funkcji wykonawczych
- Związek funkcji wykonawczych z innymi procesami psychicznymi
funkcje wykonawcze a uwaga
funkcje wykonawcze a pamięć
funkcje wykonawcze a intelekt
funkcje wykonawcze a język
funkcje wykonawcze a emocj
Program Stymulowania Rozwoju Funkcji Wykonawczych
Koncepcja i założenia programu
II DZIEŃ – 8 GODZ. (GODZ. 9.00 – 16.00)
Program Stymulowania Rozwoju Funkcji Wykonawczych: B. Wacławowicz
Metodyczna analiza programu/multimedialnych ćwiczeń z wykorzystaniem podłogi interaktywnej
Analiza przypadków
Ćwiczenia praktyczne – metodyka prowadzenia zajęć
III DZIEŃ – 6 GODZ. (GODZ. 9.00 – 14.00)
Ćwiczenia praktyczne – metodyka prowadzenia zajęć
Terapeutyczna wartość programu
Narzędzia diagnostyczne
Organizacja zajęć, planowanie terapii, stopniowanie trudności
Arkusz monitorowania
WYMAGANIA
Komputer połączony z internetem