Formularz zapisu na szkolenie

INTEGRACJA FUNKCJI WYKONAWCZYCH – KURS ONLINE

OPIS

Podczas szkolenia uczestnicy poznają Program Stymulowania Rozwoju Funkcji Wykonawczych – nowatorską koncepcję pracy z dzieckiem wykorzystującą nowoczesne narzędzie edukacyjno-terapeutyczne (podłogę multimedialną). Szkolenie odbywa się głównie w formie warsztatów. W części teoretycznej omawiane są podstawy naukowe metody Integracji Funkcji Wykonawczych. W części praktycznej uczestnicy uczą się, jak prowadzić zajęcia edukacyjno-terapeutyczne zgodnie z założeniami programu, poznają pomoce dydaktyczne oraz narzędzia do diagnozy i monitorowania przebiegu terapii.

Cel: przygotowanie specjalistów do prowadzenia treningów funkcji wykonawczych.

Uczestnicy otrzymują certyfikat z zakresu terapii Integracji Funkcji Wykonawczych.
Kurs uprawnia do prowadzenia terapii funkcji wykonawczych z wykorzystaniem interaktywnego Programu Stymulowania Rozwoju Funkcji Wykonawczych.

Ważne informacje:

  • kurs online
  • uczestnicy otrzymają certyfikaty i zaświadczenia zgodne z 2019 r. w sprawie Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 19 marca 2019 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych

PLAN KURSU

I DZIEŃ – 8 GODZ.  (GODZ. 9.00 – 16.00)

Interdyscyplinarna natura funkcji wykonawczych dr n. med. A. Pietraszkiewicz

  • Mózgowa organizacja funkcji wykonawczych
  • Czynniki warunkujące prawidłowy rozwój psychoruchowy dziecka a kontrolująca funkcja uwagi.

Wprowadzenie do treningu Funkcji Wykonawczych – zagadnienia teoretyczne: B. Wacławowicz

  • Koncepcje funkcji wykonawczych
  • Związek funkcji wykonawczych z innymi procesami psychicznymi

funkcje wykonawcze a uwaga
funkcje wykonawcze a pamięć
funkcje wykonawcze a intelekt
funkcje wykonawcze a język
funkcje wykonawcze a emocj

Program Stymulowania Rozwoju Funkcji Wykonawczych

Koncepcja i założenia programu

II DZIEŃ – 8 GODZ. (GODZ. 9.00 – 16.00) 

Program Stymulowania Rozwoju Funkcji Wykonawczych: B. Wacławowicz

Metodyczna analiza programu/multimedialnych ćwiczeń z wykorzystaniem podłogi interaktywnej
Analiza przypadków

Ćwiczenia praktyczne – metodyka prowadzenia zajęć

III DZIEŃ – 6 GODZ. (GODZ. 9.00 – 14.00)
Ćwiczenia praktyczne – metodyka prowadzenia zajęć
Terapeutyczna wartość programu

Narzędzia diagnostyczne
Organizacja zajęć, planowanie terapii, stopniowanie trudności
Arkusz monitorowania

WYMAGANIA

Komputer połączony z internetem