python_11
  • python_10
  • python_11
  • python_12
  • python_13
  • python_14
  • python_15
  • python_16

Koduj W Pythonie - Tworzymy Grę Przygodową

79,99 zł
Brutto

Jeśli chcesz nauczyć się programowania książka "Koduj w Pythonie" jest właśnie dla Ciebie! Tworząc grę przygodową poznasz jeden z najbardziej popularnych języków programowania. Krok po kroku opisujemy proces powstawania scenariusza, przygotowania grafiki i animacji, nagrania efektów dźwiękowych i muzyki. Holistyczne podejście uzmysławia, że osiągnięcie celu jakim jest stworzenie gry, to proces angażujący wiele różnych kompetencji.

Ilość

Programowanie dla początkujących

Nauka programowania, to proces długotrwały i wymagający cierpliwości. Liczne rozmowy z nauczycielami i uczniami pozostawiły autorów książki z dwoma wnioskami: raz –dzieciaki chcą programować i dwa – nie ma nic łatwiejszego, niż zniechęcić nastolatka do nauki programowania. Większość książek dostępnych na rynku jest zalana teorią i w sposób wyrywkowy odnosi się do kodu, tym samym bardzo łatwo zniechęcić czytelnika do nauki programowania.

Dlatego

Koduj w Pythonie - tworzymy grę przygodową, to książka, przedyskutowana, wychuchana i bardzo potrzebna. W nieszablonowy sposób przybliża zarówno podstawowe zagadnienia z zakresu języka Python jak i te bardziej skomplikowane. Kodowanie jest narzędziem do stworzenia prostej gry.

Praktykując podejście holistyczne, do pracy nad książką zaangażowano zespół fachowców z różnych dziedzin. Oprócz metodyków i informatyków znaleźli się w nim graficy, a także pisarze i redaktorzy. Idąc w poprzek konwencji, powierzono zaprojektowanie głównego bohatera i jego świata jedenastoletniemu rysownikowi, Ignacemu. Tym samym książka została dopracowana na wszystkich płaszczyznach, od merytorycznej przez graficzną po literacką.

Krok po kroku dowiemy się, jak zbudować grę przygodową – prostą, a zarazem atrakcyjną i ciekawą. Autorzy prowadzą Czytelnika przez kolejne rozdziały i wspólnie z nim tworzą i importują grafikę, podstawiają efekty dźwiękowe, rysują kolejne fazy animacji postaci, projektują fabułę i scenariusz, by wreszcie napisać odpowiedni kod i uruchomić grę.

Czy coś bardziej motywuje do pracy, niż satysfakcja z zauważalnych efektów?

Dodatkowym walorem książki jest jej interdyscyplinarność – niezauważenie pomaga użytkownikowi rozwijać się w różnych dziedzinach. Tworzenie aplikacji, jaką jest gra, wymaga nie tylko poznania danego języka programowania, ale także aktywizuje inne umiejętności: pisanie scenariusza, kreowanie grafiki i animacji, czy muzyki i efektów dźwiękowych.

Dla kogo jest ta książka?

Książkę Koduj w Pytonie- tworzymy grę przygodową, dedykujemy wszystkim, którzy chcą nauczyć się programowania w języku Python. Dzięki licznym konsultacjom z zespołem fachowców, Koduj w Pythonie - tworzymy grę przygodową, to zarówno świetna pomoc dydaktyczna dla nauczycieli, jak również doskonała pozycja dla wszystkich nastolatków chcących zgłębić tajniki programowania.

Dlaczego Python?

Python charakteryzuje się odpowiednim dla nastolatków poziomem abstrakcji, a co najważniejsze, pozwala szybko i łatwo tworzyć własne programy. Python to język, który cieszy się ogromną popularnością na całym świecie i którego łatwo się nauczyć.

Co znajdziesz w książce?

11 rozdziałów pozwalających na naukę programowania od podstaw:

    00 | Wstęp - czego dowiesz się w każdym z rozdziałów

    01 | Od czego zacząć... - poznasz narzędzie, dzięki któremu Twój program będzie mógł działać

    02 | Obraz i trochę o zmiennych - wprowadzimy podstawowe zmienne

    03 | Programowanie obiektowe- dowiesz się, czym jest „programowanie obiektowe“, w jaki sposób w Pythonie zapisujemy klasy i obiekty

    04 | Zasady gry, algorytmy - poznasz zasady gry

    05 | Plan pomieszczeń, listy i słowniki - zbudowanie planu pomieszczeń naszej gry

    06 | Animacja postaci, sposoby zmiany obrazu - animowanie postaci i sposoby zmiany obrazu

    07 | Tworzymy scenariusz, czyli co i kiedy będzie działo się w naszej grze - ustalimy, co i kiedy wydarzy się w naszej grze

    08 | Zmiana scen - przechodzimy między pomieszczeniami - nasz bohater zacznie przemieszczać się między pomieszczeniami

    09 | Sprawdzanie i aktualizacja stanu gry - zaprogramujemy elementy gry odpowiedzialne za sprawdzanie i aktualizację jej stanu

    10 | Muzyka i dźwięki - sprawimy, że nasza gra przestanie być „niemym kinem“

    11 | A kiedy coś nie działa...? Pora na ponowne przeglądanie kodu, zwane „debugowaniem“ 

dostęp do bezpłatnego, intuicyjnego edytora, w którym Czytelnik będzie mógł napisać kod

wszelkie niezbędne zasoby, a także dodatkowy rozdział o GIT, znajdziemy na stronie internetowej poświęconej książce

O KSIĄŻCE

Autorzy: Adam Jurkiewicz, Krzysztof Zadrzyński, Katarzyna Wasilkowska, Marek Trojanowicz

Wydawnictwo: Fundacja Rozwoju Edukacji Cyfrowej

ISBN: 978-83-956307-1-2

Format: 24 cm x 20 cm

Rok wydania: 2020

Oprawa: miękka

Ilość Stron: 216

Pyt_01